P&T_Nederland is een nieuw food merk rijker

Nederland is een nieuw food merk rijker: Passie & Trots.

16 november 2015

Nederland is een nieuw food merk rijker: Passie & Trots. Onder het merk is een brede range producten verkrijgbaar, gemaakt door gepassioneerde vakspecialisten die weten hoe je de oorspronkelijke en pure smaak van ingrediënten in het product behoudt. Van echte boerenkaas tot speltbeschuit en van dagverse zuivel tot koeken van Hollandse granen: je proeft de hand van de maker, die persoonlijk betrokken is geweest bij de bereiding. Het merk voorziet in een groeiende behoefte bij consumenten om te weten waar ons eten vandaan komt en wie het heeft gemaakt. Bij de producten van Passie & Trots is dat volledig transparant.
overzicht_Klein_P&T_2015_LR

Het nieuwe merk komt uit de stal van StreekSelecties, het bedrijf dat smaakvolle producten van boer, bakker en slager én hun verhaal naar de Nederlandse consument wil brengen. “Met Passie & Trots zetten we weer een nieuwe stap in het toegankelijker maken van smaakjuweeltjes uit alle hoeken van het land. Met een nieuw merk dat in nieuwe kanalen verkrijgbaar is, bedienen we een breder publiek én krijgen onze producenten een groter podium om hun producten aan Nederland te laten proeven”, aldus Olivier Prakken, directeur van StreekSelecties. “Wat we consumenten mee willen geven is dat echte smaakontwikkeling  tijd en aandacht kost. Onze producenten zien dat niet als verloren tijd, maar als een investering in een kwaliteitsproduct. Dat maakt hen uniek.”

Herkomst bekend
Na de voedselschandalen van de afgelopen jaren is er bij consumenten een toenemende behoefte aan transparantie over de herkomst van voedsel. Uit onderzoek van de Consumentenbond(1) bleek vorig jaar dat consumenten positief zijn over initiatieven waarbij openheid en traceerbaarheid voorop staan. ‘Dan weet je wat je eet’ en ‘dan weet je waar het vandaan komt’ werd daarbij veel genoemd. Bij de producten van Passie & Trots is dat geen geheim, integendeel. Op de verpakking staat de maker van het product persoonlijk afgebeeld: met gepaste trots biedt hij zijn product aan, omdat hij staat voor de kwaliteit die hij levert.

Verkrijgbaarheid
Passie & Trots producten zijn vanaf 20 november a.s. verkrijgbaar bij de spiksplinternieuwe versmarkt Van Heinde in Den Bosch: een uitgebreid assortiment boerenkaas, de vriendelijkste eieren van Nederland, vruchtensap, zuivel en bakkerswaren. Daarnaast liggen Passie & Trots producten bij De Broodzaak op NS stations in de grote steden.

Over Van Heinde
Van Heinde wordt een pleisterplaats waar je graag naar toe gaat als je van lekker eten en drinken houdt. Je kunt er dagelijks eten kopen om thuis te bereiden, seizoensgebonden maaltijden kopen voor onderweg of thuis of ter plekke blijven eten. De natuurlijke oorsprong van de producten en de aandacht waarmee ze bij Van Heinde geselecteerd en bereid worden, maken deze nieuwe hotspot de perfecte omgeving voor consumenten om kennis te maken met Passie & Trots.

Over StreekSelecties
StreekSelecties B.V. is in 2007 opgericht in Udenhout door de ontwikkelmaatschappij Agro & Co en de ZLTO (Zuidelijke Land- en Tuinbouw Organisatie) met als doel om lokale en streekgerelateerde producten een nationaal podium te geven. In 2008 werd het merk GIJS landelijk geïntroduceerd bij Plus en in 2011 lanceerde StreekSelecties het merk Spar uit de Streek. Sinds 2014 zijn GIJS producten ook verkrijgbaar op 400 Albron locaties en vanaf begin dit jaar serveert KLM haar passagiers de kaaskoekjes van Gijs. Met de introductie van Passie & Trots bereikt het bedrijf dit jaar een nieuwe mijlpaal.

(1) Onderzoek Transparantie en traceerbaarheid in de Voedselketen, Consumentenbond, 2014